Overzichten vogels en foto's

donderdag 23 juni 2011

Twaalfmorgen

Zo af en toe rijd ik naar Twaalfmorgen, een polder bij Driebruggen waar een enkele keer bijzondere vogels verblijven. Zo trof ik daar eerder de Steltkluut, de Rosse Franjepoot en de Poelruiter. Nu was het gewoon even lekker uitwaaien, maar wel met een camera in de hand...

De eerste vogel die ik spot is een jagende vrouw Bruine Kiekendief. Ik blijf even rustig staan in de hoop dat ze mijn kant op jaagt, maar dat gebeurt niet.

Dan even de plasjes afzoeken, maar daar zit niet zo veel, minder dan ik had gehoopt. Een stuk of twintig Grutto's zitten te suffen, en een paar Tureluurs wandelen rond. In de kanten zitten wat Rietzangers en Rietgorzen volop te zingen. Leuk in het groen en rood, goed voor het plaatje!




Geen Grutto's op paaltjes, wat altijd leuk is. Wel heel veel witte vlindertjes. Het Klein Geaderd Witje, vooral. Met de zoomlens probeer ik ze vast te leggen, net als een stel vliegers en een mij onbekende rups (Naschrift: Is de rups van de Dagpauwoog, dank Maria).





Op een paar ganzen na is het verhaal dan wel gedaan, dus ik ga weer. Een klein stukje richting Driebruggen zitten echter een stel jonge Boerenzwaluwen op de weg. Ik stap dus even uit, ga in het (natte) gras rustig wachten op wat komt. En dat levert een paar leuke plaatjes op van jongen die hun ouders naschreeuwen als die langsvliegen.



Met een wat vervuilde pantalon ga ik huiswaarts. Toch weer leuk om even in Twaalfmorgen te zijn geweest!

Geen opmerkingen: