Overzichten vogels en foto's

maandag 27 juni 2011

Blogrelatie

Leuk nieuws: Mijn foto's van de Grauwe Fitis (zie 19 juni, Vaderdag-twitch) blijken relatief goed te zijn. Zelf was ik matig tevreden, maar blijkbaar is het een moeilijk beestje. Ego-strelende verzoeken van het AD en van Dutchbirding.nl om foto's te mogen plaatsen is het gevolg.  Of dat ook echt gebeurt moet ik nog even afwachten, maar leuk vind ik het zeker!

Ondertussen draait de vogelwereld gewoon door:
Mail van Maria van Antwerpen: leuk nest Torenvalken bij Kockengen. Dus ga ik want het kan leuk zijn. Onderweg pak ik nog een Buizerd en een heel nest Blauwe Reigers mee, en gelukkig tref ik Huib van Rooij nadat ik een poosje vruchteloos zoek naar de valkjes. Huib weet waar ze zitten.
Maria heeft ook Marianne Wustenhoff op pad gestuurd. Marianne ken ik van haar foto's en waarnemingen. Leuk haar een keer in het echt te treffen. Samen worstelen we met de avondzon die recht achter de nestkast staat. Uiteindelijk wordt het dus niks, maar het is weer gezellig.
Morgen misschien maar even terug om met de zon in de rug een betere poging te doen. Met Huib en Marianne wandelen we nog wat rond en treffen een Tuinfluiter en een Ringmus, maar foto's zitten er niet meer in. Daarom maar mijn medestanders.... Huib had alleen niet door dat ie voor 400mm echt wat te dichtbij stond.
Huib: http://bo629hr.blogspot.com

Marianne: http://www.devogelkijker.nl
Van Huib kreeg ik nog een foto toegestuurd die het plaatje compleet maakt: actiefoto van een wat oudere in strandkleding gestoken vogelaar...

3 opmerkingen:

Incanto Images Fotografie zei

wat leuk dat je er al geweest bent, wil vanavond op pad gaan naar Kockengen. Het is dus moeilijk te vinden begrijp ik hier al uit..
Wat leuk dat je Marianne hebt ontmoet, moet bij ons ook nog steeds gebeuren, wat is het dan toch leuk om elkaar zo tegen te komen.
Jammer dat het zonnetje je dwars zit, maar toch heel goed te zien.
En gefeliciteerd met de plaatsing, hopelijk gaat het gebeuren, mag je best trots op zijn.

Hopelijk zijn er vanavond ook een paar mensen die me kunnen helpen om ze iets sneller te vinden....;-)

Groetjes Von

Incanto Images Fotografie zei

wat leuk dat je er al geweest bent, wil vanavond op pad gaan naar Kockengen. Het is dus moeilijk te vinden begrijp ik hier al uit..
Wat leuk dat je Marianne hebt ontmoet, moet bij ons ook nog steeds gebeuren, wat is het dan toch leuk om elkaar zo tegen te komen.
Jammer dat het zonnetje je dwars zit, maar toch heel goed te zien.
En gefeliciteerd met de plaatsing, hopelijk gaat het gebeuren, mag je best trots op zijn.

Hopelijk zijn er vanavond ook een paar mensen die me kunnen helpen om ze iets sneller te vinden....;-)

Groetjes Von

Er gaat aan deze kant volgens mij iets fout, sorry als je deze twee keer hebt

Marianne zei

Jeetje Paul, ik wist niet dat je een foto van mij ging neerzetten, volgende keer doe ik m'n camoburka aan als ik je ga tegenkomen :-D.

De valkjes zijn toch nog best goed gelukt ondanks dat we nogal veel tegenlicht hadden. Ze zijn nu trouwens uitgevlogen, we waren echt net op tijd!
En wat een prachtige ransuilfoto!!!!! En die macro springspin, super!
Nu de grauwe fitis nog in het AD en de eeuwige roem is yours.

Zal je blog onder de links op mijn site plaatsen.

Groetjes,
Marianne