Overzichten vogels en foto's

zondag 5 juni 2011

Vliegenvanger

Het weer valt enorm mee. Gewoon een beetje uitslapen en de buien zijn al weer weg. Onverwacht, want de voorspellingen waren veel slechter.

Er zit niet veel bijzonders in de buurt dus ik doe maar een rondje Groene Jonker. Het is er lekker rustig en ik neem deze keer de tijd om de Grasmus weer eens te fotograferen. Er zitten minstens drie exemplaren: 1 wat ver op een paaltje, 1 in een struik en 1 in de boom.




Om me heen kijkend spot ik aan de rand van een parkeerterrein een kleurige Vink, een drukke Winterkoning, een Boomkruiper en een vreemde gast: een Grauwe Vliegenvanger. Het kan soms raar lopen. Gisteren heb ik me in Linschoten het apezuur gezocht naar zo'n beest, nu vliegt ie me zo in de lens.

Kijk, zo huppel je vrolijk de rest van het gebied door. Rietzangers, Zwarte Sterns, Kleine Karekieten, Zomertalingen, Tureluurs, Grutto's, Rietgorzen en Grote Canadese Ganzen komen goed voor de lens.






 Er is veel jong leven in de Jonker. Ik weet dat de Waterral met jongen loopt, maar die kan ik (weer) niet vinden. De Meerkoet en het Waterhoen vullen de leegte...
Ik begon de middag met een bezoekje aan de Steenuilen. Gisteren onvindbaar toen ik met een (echte) fotograaf plaatjes wilde maken, nu lekker in beeld.


Geen opmerkingen: