Overzichten vogels en foto's

zaterdag 28 september 2013

Hoppa!

Na de weekeindboodschappen en wat huiselijke klussen is de Noordse Boszanger nog niet boven water, jammer, want ik wil graag nog een foto van dat beest maken. Ik houd de meldingen dus scherp in de gaten.

Dan verschijnt de Hop in Katwijk: een altijd prachtige vogel die maar zelden in Nederland komt, en nu is er één in het zonnetje te doen. Ik pak mijn camera en haal Gert op. Onderweg volgen we de meldingen en zien een foto van Fred Klootwijk verschijnen, een mooie foto. We bellen Fred voor de precieze locatie. Hij laat in dat gesprek niet na om aan te geven dat een betere foto maken vrijwel niet mogelijk is. En hij komt terug naar de plek om ons falen te aanschouwen. Zo hebben we dus twee hoofdrolspelers: Fred, en een Hop.

Als we aankomen is het gelijk gezellig: Peter, Robert en Frank van der Meer zijn er, en ook Kiekjesdief Wim van Yperen. Door een hek zien we de Hop rupsen vangen waarbij hij af en toe de kuif parmantig opsteekt. Wat een prachtbeest!










Als de zuiderling opvliegt en in een wijkje gaat zitten, praat ik nog wat na waarbij Fred nog eens wijst op zijn foto. Ook behandelt hij (denk ik) de zere knie van Wim. Een boeiend stel samen.......

De jongeman weet het nou wel.... Fred is nog steeds trots op zijn foto.
Amateur fotograaf, vogelaar en ...... ja, wat eigenlijk?
Gert en ik voegen ons nog even bij de groep aan de andere kant van de weg, op een grasveldje middenin een woonwijk waarvan de bewoners -die met dit weer ook lekker buiten zijn- wat verwonderd kijken naar de groep vogelaars. De vogel duikt een tuin in, hobbelt wat rond, vangt een paar rupsen en vliegt tenslotte een boom in. Op dat moment volgen we het dier al een uur of drie, en het wordt dus tijd om de aardappels op te gaan zetten.


Een kleine vijfhonderd foto's heb ik op de camera. Nu maar even zien of ik Fred naar de kroon kan steken.... In elk geval heb ik een filmpje van een Hop die een rups opeet, en ook nog een foto van een Buizerd!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi hopman,

Zeker gegeven omdat je me een rare man vindt?😝 Of echt omdat de fotos wel aardig zijn..?.
Bedankt was hop gezellig beetje zoals bij de amsterdam hop komt door dat beest denk ik
Groeten aan gert.... Alleen de groeten doen als ik een ster van hem krijg...:)😉

Vriendelijke groeten,
Fred Klootwijk

PW Fotografie zei

De reactie van Fred na het toekennen van 5 sterren op zijn foto: verdiend!

Anoniem zei

Hoi Paul

Heerlijk verhaal Paul op je site...echt leuk toppie hoppie

prachtige foto's ik ga ze allemaal zometeen waarderen op waarneming...dat weet je!

maar nou heb ik per ongeluk op je site op de verkeerde beoordeling gedrukt...mijn hand schoot echt per ongeluk naar bagger...echt waar
kun je dat nog weghalen?

Geweldig filmpje...en dat ventje is Arie Twigt en die staat 20 vogels op mij voor in Katwijk...de enige concurrent die ik dacht bij te kunnen houden!!!
jammer dus ook niet..we hebben de grootste lol samen. En Wim had een knie probleem..Ik heb hem vorige week een schop gegeven omdat ie weer een mooiere
plaat had...ja pas op ik ben de laatste tijd agressief. Ook Gert inseinen.

groet

FRED

p.s. ik zet dit niet op je site maar wil je dit plaatsen dan heb je de vrijheid...mijn beeldrecht heb je toch al geschonden..boef..en mijn reputatie...

PW Fotografie zei

Volgende keer plaats ik wel een balkje over je ogen.....

Marianne De Vogelkijker zei

MMM, een eigenaardig blogje. Eerst dacht ik dat het over een Hop ging maar nu blijkt het over Haantjes te gaan......

Verder lees ik hier maar weer eens het bewijs van de nutteloosheid van het sterretjessysteem op waarneming.

Maar goed, ondanks dat staan hierboven best wel jaloersmakende Hopfoto's.

Groetjes,
Marianne

PW Fotografie zei

Je hebt gelijk, die sterren gaan over gunnen, niet over kwaliteit. En die haantjes.....je moet erbij zijn geweest

Maria zei

Zo zo.....hm,, Haantjes klopt wel, en ik had er wel als de kippen bij willen zijn!
Maar zat in Nrd. Brabant. Ook leuk. Maar de HOP is helemaal TOP kwijl, kwijl ik ben hier echt stinkend jaloers op.
Ik ga gauw even bij de andere H..eren lijken en dan maar sterren geven. Dat het plagerig gezellig was geeft een goede sfeer aan. Weer een mooie zaterdag met een brede grijns neem ik aan!
groet,
Maria