Overzichten vogels en foto's

maandag 30 september 2013

Maasvlakte 2

Een vreemde week, een vreemde dag. In de ochtend dragen we de dochter van vrienden naar de laatste rustplaats, in de middag werk ik en in de avond rijd ik met Gert Vonk opnieuw naar de Maasvlakte. We kunnen nog ruim voor het donker de Raddes Boszanger bekijken die zich verschuilt in hele kleine polletjes op de dijk van de Tweede Maasvlakte. Absurde dag.


We treffen Rick Schonewille, Maartje en Pieter Doorn, Max van Waasdijk en nog een stuk of twintig vogelaars. De meeste dus al voor de derde keer deze week..... We schuifelen achter de tweede soort Boszanger aan die van plant naar plant hupt, en ons steeds versteld doet staan van de verdwijntruc. Met hoge ISO-waarden lukt het een paar goede foto's te maken, en nog veel meer opnames met scherpe grassprietjes en een veeg van de vogel.







Het is weer een nieuwe soort op mijn levenslijst, de zesde in de maand september. En dan moet de echte najaarstrek nog goed op gang komen......

4 opmerkingen:

Our photos zei

Mooie foto's!
Groetjes, RW & SK

Jeroen Bes zei

He Paul,
Ik heb je al een tijd niet gezien en dus ook je blog is dus bij ingeschoten.
Maar ik zag zojuist die prachtige foto's van de raddes op waarneming.nl staan en dacht dus ik zal zijn blog is even gaan lezen.
Hierin lees ik dat jij gewoon een mega twitcher bent geworden, die op elke piep rijdt.
6 nieuwe soorten in een maand , doe is relaxed man !!!
Daarna gelijk effe terug naar waarneming.nl gegaan en je life-lijst bekeken , en je raadt t al : Paul je bent me voorbij gestreefd , gefeliciteerd.

Maar verders blijf je een aardige jongen hoor !!
He ik zie je zeker wel op Texel bij t DBA weekend ?

Groeten en tot laters.

Maria zei

Goh Paul,
Op zo'n dag vol tegenstrijdige emoties is daar ineens een beeldschoon vogeltje .....
mooi!
groet,
Maria
.

Luuk Punt zei

Wat een fantastische serie foto's van deze mega!