Overzichten vogels en foto's

woensdag 5 september 2012

Geen

Het lukt gewoon vaak niet. Daar lees je niet zo veel over, want het is leuker om successen te schrijven.

Zo brengen Gert Vonk en ik de zondag door op de Maasvlakte, op zoek naar de Sperwergrasmus, de Ortolaan en de Kleinste Jager. Ik blijf zitten met een foto van de groep Kneuen waar de dag ervoor nog de Ortolaan in zat, en de struik van de Sperwergrasmus is bezet door een paar gewone Grasmussen. We turen met een broodje over zee, maar daar verschijnt niet meer dan een paar jonge Jan-van-genten. Gelukkig vinden we nog een paar leuke vlinders, met voor Gert een nieuwe soort, het Hooibeestje.




Vandaag levert het rondje Jonker weer geen foto op van de Kleinst Waterhoen die daar nog wel rondstapt. Ook is de Zeearend van gisteren, ontdekt door goede Brabo-vriend John van Gestel, gewoon weer ergens anders. De toch ook zeldzame Gestreepte Strandloper tussen de Bontbekplevieren en de Kemphanen lukt beter, en een foto (helaas niet goed scherp) van drie Waterrallen is toch ook niet alledaags. Maar verder is het "PieWie!" uit de mond van Rob Martens het leukste kado. Rob is blijkbaar John nagereisd met hetzelfde idee als ik...




Ik begin uit te kijken naar oktober: zeetrek en Waddeneilanden, hopelijk samen met veel van de mensen die ik de laatste weken steeds bij toeval ben tegen gekomen.

2 opmerkingen:

Maria zei

Oeps......geen!
Toch een mooie foto van de gestreepte!
De Groene Jonker heeft ook altijd wel iets moois
En zeetrek het komt eraan hoor.
groet
Maria

Maria zei

Je was gewoon op de verkeerde plek voor de Zeearend……..

http://corfikkert.blogspot.nl/2012/09/2012-09-flevopolder-juv-zeearend.html?showComment=1346872080657

Deze blog volg ik ook.
Groet,
Maria