Overzichten vogels en foto's

zaterdag 13 augustus 2011

Afsluiter

Even, voordat de regen komt, nog een rondje Jonker, ook om de jongens Van Der Meer nog een kans te bieden de Waterrietzanger te vinden nadat ze mij zo hebben geholpen met het vinden van allerlei nieuwe soorten (Scharrelaar, Steppekievit, Graszanger, Hop, en gisteren de Lachstern). Wel jammer dat het weer niet lijkt te lukken.

Als we aankomen staat er al een flinke rij waarnemers die wat radeloos in het riet staren. Vanmorgen zat ie er nog, maar nu.... Ik loop -ik heb 'm immers al- maar een rondje door de Jonker. Ik vind de jonge Steltkluut die sinds een paar dagen zijn ouders moet missen. Die zijn weg. 




In de rest van het gebied is het rustig. Samen met Kees Janmaat, en later met Peter van der Meer, vind ik twee jonge Waterrallen, een Lepelaar en de gebruikelijke Rietzangers, Rietgorzen en Kleine Karekieten, soms wat verstoord door een Bruine Kiekendief die het gebied patrouilleert.







De leukste van vandaag is wel een Putter. Samen met een paar anderen pluist hij de laatste zaadjes uit de verwelkte bloemen. Ondanks het sombere weer blijven ze vrolijk kleuren.

Ik laat de jongens achter bij Peter en Fred, die op zijn terugweg ook nog even langs wandelt. De regen begint zachtjes te vallen. Triest dat die Waterrietzanger weer niet op de lijst van mijn mentoren kan.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Paul,
Heerlijke vogeldagen heb je zo gemaakt!
Je blogberichten lezen lekker weg.
Ik heb er weer van genoten.
tot ziens, Maria
(ik moet ook nog terug voor een betere waterrietzangerfoto.)Inmiddels aan Cees Struijk ook precies uitgelegd waar die zit.