Overzichten vogels en foto's

dinsdag 10 mei 2011

Met Van Der Meer...zie je meer!

Na het werk wilde ik even naar Reeuwijk om de Witwangstern weer eens te zoeken. Via de SMS verklaart Peter van der Meer daar ook wel voor te voelen. Leuk, want hij en zijn zoons zijn uitstekende waarnemers.
Maar, als ik bijna onderweg ben, wijzigt het plan: Roodkeelpieper in de Jonker. Zondag was ik daar tevergeefs, dus ook een prima plan!

Samen met de hele familie wandelen we naar de plek waar al een paar vogelaars klaarstaan. De vogel is snel vastgelegd. Een nieuwe soort voor ons allemaal!

De rest in dan eigenlijk bijzaak. Zelfs de Steltkluut, toch redelijk zeldzaam, nemen we minder serieus. Net als de Gele Kwikstaart, een Grote Zilverreiger en een vluchtje Wulpen. In het halfduister leveren ze wel aardige plaatjes. Bosruiters en andere steltlopers had ik zondag al, dus die laat ik maar voorbij gaan.


Op de terugweg stoppen we even bij een plek met oud riet in de hoop de Grote Karekiet te horen. Dat zijn behoorlijke schreeuwers, en vrijwel meteen horen we het kenmerkende geluid. De jongens weten de vogel ook nog te vinden, wat echt bijzonder is! Meermalen heb ik vlak naast het geluid gestaan zonder de Grote Karekiet te zien, maar nu zit ie redelijk in beeld, zij het in de schemer en in het riet. De autofocus is dus waardeloos... Met en uit de hand probeer ik het toch, en met een behoorlijk resultaat gezien die omstandigheden. Naast een LIFER nu ook nog een nieuwe fotosoort. Lekkere (en heel gezellige) avond!

Geen opmerkingen: