Overzichten vogels en foto's

maandag 16 mei 2011

Wake up-call


"Pap, er zit een roofvogel op het hek". Voldoende voor een beetje vogelfotograaf om slaapdronken naar een camera te zoeken nog voordat je een idee hebt of de melding klopt. Maar mijn familie blijkt niet alleen lief (er staat ook gelijk een bakkie koffie voor me) maar ook slim: Op de schutting waarachter al eerder de bovenstaande Ransuil zat, zit nu een Sperwer parmantig om zich heen te kijken. Ik schat het in als een jong beest, maar dat zoek ik nog even na. Ik moet de foto's maken door het glas, want de deur openen betekent natuurlijk "Weg Sperwer". Sowieso stoort de beweging de vogel, dus in hoge snelheid ratelt mijn camera plaatjes. Klinkt professioneel volgens mijn vrouw. De rover vliegt inderdaad weg als ik nog een stapje dichterbij het raam zet. Snel kijkend heb ik de Sperwer best aardig op de foto (blijkt 's middags waar: best aardig zo door het dubbele glas).



Geen opmerkingen: