Overzichten vogels en foto's

zondag 28 november 2010

Vorst

Vanmorgen was het prachtig in de polder, al moest je eigenlijk wel een beetje doorbuigen om het goed te zien: ijskristallen. Ik moet er even voor terug omdat ik, tijdens het rondje-hondje samen met buurman Ad (een trouwe lezer!) alleen een compact bij me heb, en de kristallen vragen om een echte macrolens.

Ik heb geen echt excuus om niet in Limburg te zijn om de Rotskruiper te bekijken, behalve dan dat het nog niemand is gelukt er een goede foto van te maken. Geen echte twitcher dus als er geen plaatjes bij horen. Misschien als ie nog even blijft, later deze week? Er zit wel vaak een Oehoe naast......
Terwijl voor me in de polder een Grote Zilverreiger zit, probeer ik vlak naast een wat opdringerige Knobbelzwaan de pracht van het mini-ijs op de planten vast te leggen met een macrolens. Uit de hand, dus ik heb heel wat pogingen nodig. Een statief halen was natuurlijk een efficientere oplossing geweest. Toch een paar plaatjes. 
  
Het heeft natuurlijk niks met vogels of ritme te maken, maar mijn oude kristallenhobby komt even boven. En ik heb ook niks met katten -als honden- en vogelliefhebber wel logisch- maar deze kwam me zo aardig kopjes geven op het pad naast de polder én hij ging er echt voor zitten. De ware details zie je als je op de foto klikt en dan het vergrootglas gebruikt. Let op het oog. (terugkomen doe je door "back" te klikken, linksboven in de browser)
Het ziet er naar uit dat de vorst even blijft: 's morgens even bukken en de natuur toont zich weer eens op een andere manier....

Geen opmerkingen: