Overzichten vogels en foto's

zaterdag 29 juni 2013

Beer

Helaas ben ik gewend aan het vliegverkeer dat bij wind uit de noordhoek een lus boven Woerden maakt. Misschien valt mij daarom het afwijkende beeld direct op, onderweg naar Alphen aan den Rijn: drie vliegtuigen in één beeld!


Terwijl ik de "IJzerarenden" volg, pikt mijn autofocus een ander beeld op. Ook leuk....


Mijn moeder, oud maar lang niet gek, weet de verklaring voor het vreemde vliegbeeld: Veteranendag! Ik weet niet of het waar is, maar vind de redenering voldoende. Na de koffie rijd ik even naar de Groene Jonker, die boordevol water staat. Dan is de kans op iets bijzonders niet groot, en dat blijkt. Daarbij houdt de wind de zangers aan de grond. Behalve een Rietzanger krijg ik niks op de plaat.


Tijdens de wandeling tref ik Marianne Wustenhoff nog even. Die meldt ook dat er niet veel leuks vliegt, maar heeft wel heel veel rupsen van de Grote Beer -een nachtvlinder- gevonden. Helaas wandel ik met de telelens, en niet met de macro. Natuurlijk probeer ik wel de prachtige langharige rups op de plaat te zetten: weer eens wat anders.


1 opmerking:

Maria zei

Inderdaad Veteranendag. Je foto van de ooievaar met de 2 vliegtuigen: mooi en grappig. De grote beervlinderrups heb ik nog nooit gezien. Leuk om te zien. Gezellig dat je Marianne trof.
groet,
Maria