Overzichten vogels en foto's

zaterdag 22 juni 2013

Jonge vogel

Halverwege de druilerige middag besluit ik de klusjes te laten voor wat ze zijn (on-af) en rijd even naar de Waverhoek. Nou zijn we verwend dus de Gestreepte Strandloper die daar loopt is niet heel bijzonder meer, maar ja....het is wèl een Gestreepte Strandloper.


Bij aankomst valt gelijk het aantal jonde vogels op: veel! Witte Kwikken, Bergeenden, Tureluurs en natuurlijk de Kluten met de waakzame ouders. Daartussen dus die Amerikaan.



Tijdens het fotograferen sluiten Thomas en Rob Urgert aan. Met Rob heb een eerst een wat ongemakkelijk gesprek ("waar ken ik je toch van....?"), Thomas zit er niet mee. Hij vraagt en praat enthousiast over de verschillende vogels die voor ons lopen. Kleine Plevier, of toch Bontbek? Wat is die donkere daar? Hoe zie ik nou dat dat de Gestreepte is? Enzovoorts.... Heerlijk om te zien dat er van die jonge fanatieke twitchers zijn.






Lekker uitgewaaid en bijgepraat ga ik weer naar huis. Een lekker uurtje Waverhoek tussen de oren.


1 opmerking:

Maria zei

Ja, het was er weer heerlijk, Ik was er vroeg (voor de regen) Enne, ik ben ook wel verwend, maar de Gestreepte was voor mij een nieuw soort! Je foto's ervan zijn heel mooi! En een overvliegende lepelaar, daar wordt je toch altijd weer vrolijk van.
groetjes,'

Maria