Overzichten vogels en foto's

woensdag 22 augustus 2012

Zwooi

In heel Nederland zijn ze wel te zien: jonge Zwarte Ooievaars, waarschijnlijk onderweg naar Afrika. Af en toe zit er één in onze regio, en vandaag lukt het om een exemplaar op de foto te zetten.


Via een Whatsapp-groep van de regio, aangelegd door Rick Schonewille, komt de melding door terwijl ik net mijn trouwe Honda ophaal van onderhoud. Het laatste jaar bijna 20.000 kilometer weggestuurd, ruim 100% meer dan in andere jaren, waarschijnlijk door wat meer fanatiek vogeltjes zoeken. Het apparaat was aan een beetje verse olie toe.... Vanuit Utrecht kachel ik weer op en top naar Woerdense Verlaat. Frank, Robert en Peter zijn al bezig met de dertien gewone en de ene Zwarte Ooievaar. Ik wandel rustig met ze mee, ondertussen plaatjes schietend. Leuke nieuwe regio-soort.




Het waait nogal, dus maak ik een overdaad aan plaatjes. Gelukkig blijken een paar foto's goed van scherpte.


Als ik terug ben bij de auto jaagt een Torenvalkje door een groep Spreeuwen. De jager landt vervolgens op een leegstaand ooievaarsnest. Ik pik het plaatje even mee, net als het Steenuiltje bij mij in de wijk. Leuke middag!





5 opmerkingen:

Jerry de Blok zei

Mooie foto's! Leuk om te zien ik heb ze zelf nog nooit gezien.
Mvg,
Jerry

Jerry de Blok zei

Mooie foto's! Er leuk om te zien ik heb ze zelf nog nooit gezien.
Mvg,
Jerry

Maria zei

Niet normaal meer........:-)
Wat een prachtfoto's van die Zwarte Ooievaar.
Voelt een beetje dipperig, dat ik er die ochtend nog liep.
Maar van deze prachtfoto's kan ik mee genieten.
Top middagje.
groet,
Maria

Incanto Images Fotografie zei

Wat een pracht moment, dat zal je niet veel mee maken. En wat heb je een kilometers gereden, leuke hobby om te combineren.

Groetjes Von

Loes Belovics zei

Wat een mooie vogel, die zwarte ooievaar! En erg mooie foto's, maar ik vind die van de gewone ooievaars met de hooibaal erachter minstens zo mooi ;-)
groetjes
Loes