Overzichten vogels en foto's

vrijdag 3 augustus 2012

Feest

Opnieuw vier ik een deel van mijn verjaardag vogelend met Robert en Frank van der Meer. Vorig jaar wel iets spectaculairder met de Steppekievit, dit keer samen op zoek naar een Waterrietzanger in de Jonker. Vlakbij huis dus. Ik heb natuurlijk nog wel wat goed te maken na mijn te late melding, vandaag een jaar geleden.


In de Groene Jonker is een soort van regionaal A-team aanwezig: Robert en Frank dus, Bertus de Lange, Rick Schonewille, Gert Vonk en Kees Janmaat. Bertus en Rick hebben de vogel al gezien, en de rest sluit aan voor de herontdekking.

We staren alle Rietzangers na, op zoek naar dat ene lichte afwijkende vogeltje. Ondertussen vinden we Porseleinhoentjes, Lepelaars, een stel Bosruiters en Oeverlopers. Ook leuk.....



En dan die bui. Kort maar hevig. Frank maakt een plaatje van hoe de vogelaar dat overleeft. Zelf ben ik daar niet bij; ik sta verderop tot snot te regenen.
Met de wind en het teruggekomen zonnetje is de ellende zo weer voorbij. Ik stap droog de auto weer in, maar zonder de Waterrietzanger op de jaarlijst.

Foto: Frank van der Meer
Ondertussen is het weer een dag later. Het zonnetje schijnt, en geïnspireerd door de fantastische foto's van Marianne met haar nieuwe lens, pak ik ook de macro maar weer eens. Gewoon in de tuin, waarin op een tafeltje een pot staat met bloemetjes.

Daar ga ik rustig naast zitten, en kijk wat er langs komt. Namen doe ik even niet aan, al hoop ik op commentaren van Maria die dit soort diertjes wel paraat heeft.

Ik mik op de oogjes, en druk af.









De dag eindigt zoals gisteren begon. Door een piep voor een Koereiger beland ik weer in de Jonker, met Gert, Peter, Robert en Rick. Marianne sluit ook aan (zie reacties, zij wil ook in het A-team....). Maar ook met deze samenstelling vinden we niet wat we zoeken, en weer regenen we zeiknat. Een slaapvlucht Spreeuwen en wat Watersnippen tegen de avondlucht maken het draaglijk...

6 opmerkingen:

Marianne De Vogelkijker zei

Het A-team van de Jonker.... En ik was er niet eens ;-). Een écht A-team gaat natuurlijk niet schuilen onder een pluutje ;-). Nee die worden, net als vanavond, gewoon z**k nat. Maar 't was toch even gezellig.

Even relaxen in de tuin met de macrolens is ook leuk, daar kom je van bij. En nog gefeliciteerd natuurlijk!

Groetjes,
Marianne

PW Fotografie zei

Qua resultaat hoor je er natuurlijk bij!!! Nog vijf plaatsjes op de regiolijst, Rick voorbij en we wisselen je zo in het basisteam!

En: Gert, jij en ik waren de harde kern van vandaag: SOP in de schoenen als bewijs van doorzettingsvermogen.

Maria zei

Sappig verhaal.Enneh...je kunt mij ook sms-en als er een Waterrietzanger of Koereiger zit, zowat om de hoek!
Al kan ik van de WRZanger wel lekker zeggen:"oh, die heb ik al ;-)"maar niet dit jaar en woensdag in Lentevreugd er ook naar lopen zoeken. Je macro's zijn zeer geslaagd.: de eerste 2 Kegelbijvlieg en de 3e kun je heel mooie zien waarom die zo heet:snorvlieg!
En gefeliciteerd,je hebt vast een mooi boek gekregen......!
groet,
Maria

Maria zei

Snorzweefvlieg is het natuurlijk, dat zweef was ik even vergeten :-)

Marianne De Vogelkijker zei

Paul, mijn blogje staat inmiddels ook online en voor vandaag: zeiknatte benen, billen, rug, armen.... Lang leve het regenpak thuis aan de kapstok ;-).

Groet,
Marianne

En toch blijft het een leuke hobby!

Anoniem zei

Gefeliciteerd nog Paul! Namens mij en opa!

Groet,
Rick