Overzichten vogels en foto's

woensdag 22 december 2010

Zeeland dag 1

Het is al een hele dag geweest dus ik doe het kort. Na mijn trip zal ik de details nog geven.
Op de plek bij de bovenstaande foto zit soms ook de Grote Geelpootruiter, maar nu alleen de Scholekster, de Zilverplevier en een Tureluur. Daarbij heeft het me meer tijd gekost om de twee kilometer langs de dijk te rijden dan de hele rit naar Zeeland. Niet te doen, Zeeland buiten de hoofdweg. Misschien morgen even kijken of het te lopen is.

Maar niet getreurd: een ritje naar het Veerse Meer levert een nieuwe soort: De Kuifduiker. Ik vind er twee. (Naschrift: het blijken Geoorde Futen......... Balen! Moet ik morgen terug, want ze schijnen er wel te zitten.....of zijn er meer vergissers?)
Daarnaast heel veel leuke soorten: Blauwe Kiekendief, Nonnetje, Veldleeuwerik, Kluut, Slobeend, Rotgans (met misschien een heel zeldzame, de Hutchins', maar dat wordt nog uitgezocht), Wulpen en een paar leuke meeuwen.
 

 


Kortom, een lastige maar leerzame dag: Mist en slecht licht, en: Zeeland strooit niet op de dijken!

Geen opmerkingen: