Overzichten vogels en foto's

vrijdag 10 december 2010

Gewoon doen

Na de trip naar Maastricht weer even gewoon doen, ondanks dat er gisteren weer een hele bijzondere steltloper is gevonden diep in Zeeland: de Grote Geelpootruiter. Die is al eens eerder daar gezien, en ook toen was ik niet in de gelegenheid. Wie weet, ik ben de komende tijd wel regelmatig vrij.....

Maar voor nu, gewoon een rondje in de wijk. Heel veel vogels beginnen toch de wijken te verkennen en zijn op zoek naar de bekende vetbollen en naar de bessen die nog over zijn. Vaak zijn dat de vruchten die eigenlijk niet zo lekker zijn, maar ze moeten wat. Over de wijk vliegt zelfs een Grote Zilverreiger, die meestal toch alleen in de polder zit.




Ik was op zoek naar de Heggenmus die ik wel heb gezien, maar toen ik terugkwam met camera waren de vier vogels onvindbaar. Het werd dus een serie van een jonge Merel (boven) die de vruchten opeet van de boom waarin ik vorig jaar zo veel Kramsvogels en Koperwieken vond. Een volwassen mannetje laat zien hoe het jong nog moet worden. Als mussenvervanging trof ik een vluchtje Ringmussen, die net even anders zijn dan de Huismussen die nu veelvuldig in mijn tuin huizen.
 

Geen opmerkingen: