Overzichten vogels en foto's

zondag 12 december 2010

Eendjes

Even op bezoek bij moeder, vlak bij de Zegerplas in Alphen aan den Rijn. Dus na de koffie even zoeken naar de IJsvogel die daar regelmatig zit.
Maar het is koud aan de plas, en redelijk donker van licht. Guur weer.... En geen kleine vogeltjes, op een paar Staartmezen in de struiken na. Ik moet het dus doen met honderd Meerkoeten en vier soorten eenden: de Tafeleend, Smient, Kuifeend en de Krakeend. In de verte nog een enkele Fuut. Ach....
Krakeenden

Tafeleenden

Kuifeenden
Op de terugweg rijd ik via de Nieuwkoopse polders, in de hoop al een paar Wilde of Kleine Zwanen te treffen. Ook dat lukt niet. Een paar Torenvalken maken de dag.......
Niks bijzonders. Al trof ik bij mijn moeder mijn oom Dick uit Den Oever. Daar moet ik binnenkort nog eens langs om een zogenaamde schaamsoort op te lossen. Ooit is een waarneming van een Topper (ook een eend) afgekeurd. En laten die eenden nou met honderden aan de Afsluitdijk verblijven!

Geen opmerkingen: