Overzichten vogels en foto's

donderdag 15 april 2010

Dwergen

En toen belde Peter van der Meer.... Had ik vanmiddag niet gezegd dat ik naar de Groene Jonker moest? Dat is een aardig toeval: Peter wilde samen met Robert en Frank even naar de Witwangstern gaan zoeken en ik mag mee! Rond een uur of half acht kunnen we door de zomertijd nog aardig de populatie op de plassen afzoeken, al valt het al snel niet mee om goede foto's te maken onder de ondergaande zon.



Om een lang en koud verhaal kort te maken: de Dwergmeeuw staat op de plaat, net als de Zwartkopmeeuw.

Ook nog even een paar Lepelaars kunnen vastleggen.





De eerste Visdiefjes en Boerenzwaluwen jagen over de Geoorde Futen. Een Witte Kwikstaart poseert vlakbij.
Die witwang niet kunnen vinden maar het was dan ook al wat te donker.

Op de terugweg in Noorden nog even de Blauwborst kunnen zien en de Snor prachtig kunnen horen. Tussen de Ooievaars in Zegveld door rijden we terug naar Woerden. Terwijl ik mijn waarnemingen invoer zie ik dat de Witwang wel door anderen is gezien, maar de foto die er bij staat is twijfelachtig. Ik moet dus nog een keer terug. maar voor vandaag ben ik tevreden: ik had niet verwacht dat mijn voornemen zo snel zo leuk waarheid zou worden......

Geen opmerkingen: