Overzichten vogels en foto's

zondag 18 april 2010

Familiedag

Deze keer eens een ander berichtje; wel over vogelen, maar ook over familie. En over toeval. Dat het soms zo leuk uit kan komen dat je het niet kunt verzinnen...

Wat is het geval: gisteren dus niet veel kunnen vogelen omdat de nieuwe auto er kwam. Toch gisterenavond nog even naar de uiltjes wezen kijken, samen met de jongens van Van Der Meer. Sowieso speelt die familie een steeds belangrijker rol in mijn vogelen: ze wijzen de weg, hebben de kennis en zijn ook anderzins hulpvaardig nu ik even niet heel ver kan rijden. Dat is erg prettig!

Maar voor vandaag hadden we geen afspraak omdat ik samen met Cathy (mijn lief) een uitprobeerritje met de nieuwe auto zou doen, en de Van Der Meers vogelen ook vaak samen met hun moeder des huizes.

Cathy en ik (nou, ik eigenlijk) hadden verzonnen om even een ritje binnendoor naar Vleuten te doen, waar "toevallig" in een park een paar Beflijsters rondvliegen. Allebei een camera mee en wandelen maar.....

Na een Fazant nemen we nog een paar vogelaars waar: de gehele familie Van Der Meer! Gezellig! Zij hebben de lijsters al gezien maar samen proberen we de zeldzaamheden nog een keer in beeld te krijgen.

Niet eenvoudig, want ze zijn schuw. Onderweg in het park vinden we nog een nestelend stel Pimpelmezen, een Visdief, een stel Kuifeenden en een verdwaalde Kleine Plevier.

De moeders nestelen zich ook, op een bankje in het zonnetje, in afwachting van de resultaten van de zoekende mannen. Wel maakt Cathy een paar plaatjes van de speurende mannen en één van een blije vogelaar nadat......

Het is Frank die een prachtig mannetje Beflijster in een boom vindt. Langzaam oplopend proberen we een zo mooi mogelijk plaatje te maken, totdat het beestje opvliegt en verdwijnt. 





De familie Van Der Meer gaat door naar de Zouweboezem, Cathy en ik rijden -na onze eerste geslaagde rit in onze nieuwe milieuvriendelijke mini-auto en onze eerste vogelexpeditie samen- weer rustig naar huis. Wat een lekkere middag! 

Geen opmerkingen: