Overzichten vogels en foto's

zondag 10 april 2011

Nekpijn


Ze zijn er weer: de Zwaluwen. Had ik eerder al de Boerenzwaluw, nu zijn de Oeverzwaluwen en ook weer. Op de Gierzwaluw (Koninginnendag!) en de Huiszwaluw is het wachten nog even.
Nu is zwaluwen fotograferen buiten het nest, in dit geval een muur, niet makkelijk. Het kost je echt je nek door dat pijlsnelle vliegen en wenden. ik ben dan ook heel blij met de volgende foto: zo had ik 'm nog niet!

Ik moet er maar bij vermelden dat dit de enige geslaagde foto van zo'n vijftig is.....
Bij Veldwijk, tussen de natuurplas en het spoor, zingt de Fitis. Een soort meewarig deuntje dat 'm onderscheidt van de Tjiftjaf. Ook zo'n soort waar ik veel slechte foto's van heb, maar vandaag verandert dat.


Het was een kort bezoekje, even heen en weer met de kap van de cabrio open. Lekker in het zonnetje. Gelukkig maar, anders had ik deze gemist: een Buizerd......

Geen opmerkingen: