Overzichten vogels en foto's

zondag 3 april 2011

Kolimus

Een rustig weekeinde dus, lekker rond het huis een beetje spelen met het fototoestel. Geen nieuwe soorten of bijzondere ontdekkingen. Maar, de vogels in de buurt leveren dan toch leuke momenten.

Zo gluurt het bekende stel Steenuilen over de dakgoot naar mij en de hond. Met 560 millimeter op de camera lukt een plaatje net.
De andere uil is wat parmantiger als ik een poosje rustig achter de camera schuil. Leuk om de twee uilen weer te zien, zeker nu ze interesse lijken te hebben voor de vorig jaar opgehangen nestkast. Ik ga ze in de gaten houden. Een overvliegende Blauwe Kiekendief doet de uilen in hun schuilplaats verdwijnen.
In de tuin veel kabaal van de nestklare Huismussen. Ze snoepen van de laatste vetbollen maar zijn blijkbaar wat bezorgd over hun tenen; als een Kolibrie zweeft een jonge man voor het boogje, in een poging een hapje mee te pikken. Een leuk gezicht en een leuke oefening om de beweging in de foto te krijgen.
Samen met een paar Spreeuwen hangen de damesmussen om mij onbekende reden wél aan de spiraal. Het lijkt vreedzaam, maar dat is het zelden.
Een Groenling kiest liever voor de voerschaal, maar de altijd strenge blik lijkt afkeurend.  Vanaf het nestkastje achter in de tuin vliegen de Koolmezen ondertussen heen en weer. Ik hoor nog niets in de kast, maar wellicht krijgen we weer kleintjes dit jaar..... 




Geen opmerkingen: