Overzichten vogels en foto's

zaterdag 2 april 2016

Overal

Zo maar opeens zijn ze er: de Tjiffen. Overal hoor je het gezang van deze broedvogel. En als de Tjiffen er zijn, dan komen de Fitissen, de Blauwborsten en de Zwaluwen ook. En dan nog een paar weken en het riet zit weer vol zang en de Gierzwaluwen scheren weer rond het huis.

Woensdag hoorde ik de eerste Tjiftjaf. En vandaag doe ik een rondje Haarzuilens en Haarrijnse Plas om ze weer eens goed te bekijken. En dat gaat vlot: het wemelt van de Tjiffen en de eerste baltsvluchtjes van de Blauwborsten zetten een glimlach op mijn gezicht.


Ze zijn nog niet op kleur, maar zingen!

Als kers op de taart wordt mijn zoveelste bezoek aan het kasteel (waarin ik ooit ben getrouwd...) beloond met een korte klaagzang van de Middelste Bonte Specht! Eindelijk hoor ik de vogel die nieuw is voor mij in deze regio. In beeld komt hij echter niet.
Bij het nieuwe Parkbos stop ik even omdat daar een stel verliefde IJsvogels rondvliegt. Bijna krijg ik een bekeuring van de Boswachter Tim, maar gelukkig herkent hij mij als "collega vogelaar". Bij toeval heeft Tim gisteren ook de Mibo gehoord, en hij vertelt mij dat er zes broedparen IJsvogels in de omgeving zijn.  Ik kom goed weg en mijn waarneming van de Mibo is bevestigd. Het kan maar meezitten...... Dank, Boswachter Tim, ik zal nooit meer fout parkeren!






4 opmerkingen:

Huib zei

Bij zijn collega Roy kom je minder goed weg en krijg je voor DAAR parkeren een vette prent. !!!
Maar ik had het al gehoord van Tim.
Groeten Huib

Maria zei

Wat een feest, hè! De foto van de ijsvogel is gaaf en de blauwborsten ook, maar je tjiffie is echt prachtig! En Tim moet je wel te vriend houden hoor:-))
groetjes,
Maria

Roos zei

Ja het lentegevoel krijg je gelijk bij het horen van de tjiftjaf. Dat zijn ook weer mooie waarnemingen die je hebt kunnen fotograferen. En nog steeds moet ik mijn eerste blauwborst tegenkomen.
Groeten,
Roos

Marianne De Vogelkijker zei

Ik zal nooit meer fout parkeren???????? HMMMM, vanmiddag had ik dan zeker last van een luchtspiegeling......
Verder een leuke lenteblog, ik heb ze ook ineens overal om me heen, heerlijk al die zingende vogels.