Overzichten vogels en foto's

zondag 13 mei 2018

Vroeg op

Twee dagen achterlijk vroeg op; niet mijn ding eigenlijk. Maar als vogelaar moet het soms als je iets wilt meemaken. Dus gisteren de vroege boot naar Texel om een dagje mee te vogelen tijdens de Big Day. Leuk, samen met Gert Vonk en vele anderen, het eiland afspeuren naar leuke soorten. En die waren er wel: De Grauwe Klauwier bijvoorbeeld, en de overtrekkende Zwarte Wouw en Grauwe Kiekendief. Maar fotografisch was het dit keer wat minder, al is een plaatje van een Grasmus of een met de boot terug meevliegende meeuw altijd leuk.




Op de weg terugweg meldt zich een Withalsvliegenvanger in Vierhouten, Gelderland. Ik ben na twee dagen spelen (en consumeren) met mijn bands en het vroege vertrek zo moe dat ik even pas. Ik lig vroeg in bed...... Maar om precies 5.55 uur belt Gert weer: Gaan? Gaan! Het gaat toch om een heel bijzondere vogel!





Dus sta ik om half acht in een bos, te kijken naar een prachtig zwart-wit vogeltje dat om de paar minuten drinkt uit een gat in een boom. Ik maak plaatjes, en door het slechte licht ook filmpjes. Van mijn tweede Withalsvliegenvanger in Nederland, maar wel het eerste mannetje. En die zijn toch mooier......

Filmje:

4 opmerkingen:

PW Fotografie zei

Hoi Paul,

Mooie vogel die Withalsvliegenvanger! En duidelijke foto's!
Lekker blijven speuren; zie ik nog eens iets waarvan ik nog nooit had gehoord.

Peter

Frans van Antwerpen zei

Mooie platen Paul. Ik was er ook en heb deze withalsvliegenvanger, net zo als jij, kunnen bewonderen. Voor mij een lifer.
Groetjes
Frans

Maria zei

Hoi Paul,
Druk geweest, en mooie vangst! Het filmpje voegt echt wat toe, mooi!
Op Lesbos zat ook een man Withalsvliegenvanger. Wat een gaaf vogeltje.
Groetjes, Maria

Marianne De Vogelkijker zei

Gruwelijk zo vroeg op maar soms wel 'part of the deal'. Wel een stoere soort die Withalsvlieg. De foto van de Grasmus is toch best goed gelukt, soms wil het gewoon niet met foto's, ik heb me daar inmiddels bij neergelegd.

Groetjes,
Marianne