Overzichten vogels en foto's

zondag 6 mei 2018

Kwikstaarten

En één met een witte keel: de Witkeelkwikstaart op de levenslijst bijgetekend!

Ik was zo laat thuis dat ik gisteren effe snel de foto's heb gedumpt. Na de lange rit naar Onnen, een bezoek aan lezer en broer Gerrit in Vries en een heerlijk zonnebad in Amsterdam waardoor ik de nieuwe regiosoort (Kleine Klapekster) miste, was het dumpen de oplossing om nog iets te tonen. De essentie klopt in elk geval: de Wikkeelkwikstaart op de lijst én op de foto. Maar ik wil de andere vogels, die veel beter poseren, niet te kort doen. Prachtige Gele Kwikken die ruziënd door de Onnerpolder vliegen. En de eerste witwangstern van dit jaar. Mei is sowieso al leuk, ook in de omgeving: de vluchten Regenwulpen en de onvermoeibare zang van Rietgorzen, Blauwborsten, Snorren en Rietzangers maken wandelen een feestje. En een moedereend die voorzichtig van mij afzwemt met haar gevolg. Allemaal leuk!








En een Roodborsttapuit op een buis.....



1 opmerking:

Maria zei

idd allemaal leuk!!
en gefeliciteerd met deze prachtige nieuwe soort!
groetjes,
Maria