Overzichten vogels en foto's

zondag 20 juli 2014

Bandjes

De laatste dag van mijn week vakantie alweer. Ik ben vroeg op en het is weer wat koeler. En ik heb nog een oude wens: de Bandheidelibel fotograferen. Ik heb ze wel eens gezien, en daardoor zijn ze toen meteen in mijn top 3 van Libellen beland; zo mooi….

Op naar Brabant waar langs de Leijgraaf een paar kolonies van de soort voorkomt. En ze zijn er! Samen met de Weidebeekjuffers die ook in mijn top staan. Verder Zwarte Heidelibellen en Icarusblauwtjes, Oranje Zandoogjes en Dikkopjes. Maar de Bandheidelibellen, van geel tot rood gekleurd afhankelijk van de leeftijd, maken het een prachtige ochtend.










Eén van de plekken in Brabant, bij Erp




Ik ontmoet een aardig Brabants paar dat mij voorrijdt naar een plekje dat de Eikenheuvel heet. Een nieuw gebied met vennen dat al aardig op gang lijkt te komen. Ook op die plek vind ik Bandjes, zelfs een paringsrad. Daarmee is de dag echt helemaal af: ik kan naar huis!




5 opmerkingen:

riky zei

We hopen dat je gevonden hebt wat je zocht ? Mooie plekken langs De Leijgraaf met heel veel leven in en om het water! laten we er zuinig op zijn zodat we er nog lang van kunnen genieten .Met vriendelijke groet Riky en Fred

riky zei

We hopen dat je genoten hebt van al dat moois bij De Leijgraaf ,de complimenten wat een mooie foto,s ! Met vriendelijke groet riky en fred

PW Fotografie zei

Heel erg bedankt voor de hulp!

Maria zei

Ohh, wat mooi!!! En wat een fijne plek, hè?! Een feest! Je hebt schitterende platen gemaakt.
groetjes, Maria

Marianne De Vogelkijker zei

Prachtige Bandjes Paul en ook heel mooie vlinderplaten. Oranje zandoogje is ook een mooie waarneming! Wel jammer dat je vakantie voorbij is want naar zulke plekken wil je vast nog wel eens terug.

Groetjes,
Marianne