Overzichten vogels en foto's

zondag 18 augustus 2013

Vuurlibel

Het is mijn laatste vakantiedag, en gelukkig is het mooi weer in de middag. Ik wil graag nog de Vuurlibel zien, die de hele zomer al in de prioriteiten is gesneuveld. Samen met Gert rijd ik naar Naarden, en later nog even naar Soesterberg om Gert de Kommavlinder te bezorgen.

Een plaatjesverslag met beestjes:

Bruine Winterjuffer
Steenrode Heidelibel

Onbekende spin
Wespenspin
Blauwe Glazenmaker


Kommavlinder op mijn broek!
Kommavlinder

Tengere Pantserjuffer

Bloedrode Heidelibel
De Vuurlibel!


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Paul,

V.w.b. het geelsprietdikkopje, volgende keer beter. Daar loop ik al een paar jaar naar te zoeken, maar je bent lekker buiten :-)
Ik zag op je blog nog een onbekende spin, ja ik fotografeer ook alles wat voor de lens wil blijven zitten, dat is een viervlekwielwebspin. Ik kon geen commentaar op je blog plaatsen, dus maar via deze mail. Mocht het gelukt zijn met de geelspriet, dan zie je het wel op waarneming. Tot ziens!

Met vriendelijke groeten,
Ton van Wijk

PW Fotografie zei

Ton, dank!

Maria zei

Mooie serie Paul, en tof dat je de Vuurlibel nu ook hebt gezien! Mooi uitgekleurd exemplaar.
Je facetjes mogen er ook wezen!En de Kommavlinder staat nog steeds bovenaan op mijn lijstje.
Mooie foto's heb je er van gemaakt.
Groet,
Maria