Overzichten vogels en foto's

zondag 30 augustus 2015

Zebra?

Zo'n weekeinde met van alles wat. Ik begin met een ochtend trektellen bij de Lek. En dan hoop je op massa's vogels, rovers vooral, met hier en daar iets leuks voor de jaarlijst, of zelfs de levenslijst. Maar dat zit er niet in. Al is de door Kees de Leeuw gevonden Raaf best een topper voor de telpost. Zie hier de daglijst. Fotografisch is trektellen lastig: je moet maar net het geluk hebben dat een vogel in de buurt overvliegt, en dat is zelden zo.


In de vroege ochtendzon: Twee Purperreigers
En een Torenvalkje zonder kop, hoe doet ie dat?
Vandaag doe ik het rustig aan. Voor het trektellen was ik veel te vroeg mijn bed uit, en dus slaap ik lekker uit en speel wat met de kikkers, die net na het voeren met roodoogfruitvliegen even wakker zijn. 

 

De middag breng ik door in de Groene Jonker waar eigenlijk weinig bijzonders te zien is. Maar het is heerlijk weer, en de meer gewone soorten doen het in het zonnetje prima voor de foto. Een Tapuit volgt mij nieuwsgierig, en mag dus op de foto. Een mannetje Bruine Kiekendief doet, tegen de zon in, een fly-by en ook daarvan maak ik gebruik. 






De grootste verrassing van dit weekeinde staat bij de Tapuit in de wei: een geblindeerde zebra.....denk ik.



2 opmerkingen:

Roos zei

Mooie observaties en dito foto's Paul. Die laatste van de "zebra" is humor. Niet ver van hier weet ik ook zo'n "zebra" te staan.

Maria zei

Heerlijk zo in de regio (en thuis ;-) de kikkertjes zijn leuk en de BIF mooi en je Zebrapaard geweldig!
groetjes,
Maria