Overzichten vogels en foto's

zaterdag 15 augustus 2015

Regio gedoe

Zo na de reis naar Dublin nog fijn een paar dagen vrij, en die vul ik met wandelingen in de regio. Alle bekende gebieden loop ik wel even door, soms geactiveerd door meldingen van regiogenoten die klaarblijkelijk ook nog vakantie genieten.


Heel veel bijzonders levert het allemaal niet op, al is een Waterrietzanger (niet op de foto, helaas) en een stel Reuzensterns mooi voor de jaarlijst. In de Groene Jonker loop ik onverwacht tegen drie Steltkluten aan. En een familie Fazant is ook wel eens leuk om te zien.




Vandaag rijd ik even naar Vuren in de Betuwe om de Tengere Grasjuffer te zoeken. De wind en het koele weer werken niet mee, of de beestjes zitten niet waar ik zoek. Ik krijg wel leuke juffers voor de lens, en dat is nooit vervelend.




En er is natuurlijk nog het verhaal van het oploopje in de regio. Zet Phil Koken, Bertus de Lange, Rick Schonewille, Robert van der Meer, Peter van der Meer, Dirk Dijkhof en Frank van der Meer naast elkaar achter de kijker, en naast mij staan Michael Kars en de familie Benders. Dan is er vast meer aan de hand dan een poetsende Knobbelzwaan. Of toch niet. 


1 opmerking:

Maria zei

Toch mooie regiosoorten hoor! En die houtpantser en lantaarntjes staan mooi op de foto!
Je laatste foto.........is erg grappig :-))))
groetjes,
Maria