Overzichten vogels en foto's

vrijdag 15 november 2013

Klein

Tegen beter weten in wandel ik vanmorgen opnieuw de Hollandse Kade bij Kockengen af, op zoek naar de woensdag door Huib de Rooij  ontdekte Blauwstaart. Het beest heeft vast de heldere nachten gebruikt om warmere oorden te vinden. Dus maar even een stop maken bij het Oortjespad, in de regio beter bekend als de Eend.

Het miegelt er van de mezen, de gewone. Daartussen de kleinste druktemakers: Winterkoninkjes. Altijd leuk als die op de plaat komen. In de bomen ook een paar Goudhaantjes in gezelschap van een Vuurgoudhaan. Lastige kleine vliegensvlugge vogeltjes die in de schaduw blijven, wat ruis op de plaat betekent. Niet de beste foto's, helaas….






Bij mijn favoriete reptielenwinkel in Utrecht haal ik even wat eten en nieuw gezelschap voor mijn gifkikkers. Voortaan huist er ook een stel gekko's van het soort Lygodactylus Williamsi in mijn terrarium. Ook leuk!


4 opmerkingen:

Maria zei

Vuurgoudhaantje! Super leuk dat je hem op de foto hebt, idd lastige beestjes.
Het kleine spul is leuk, maar je blauwe schoonheid is een hele mooie aanwinst voor je terrarium!
groetjes,
Maria

Marianne De Vogelkijker zei

Zo hé, mooi blauw is niet lelijk!!! Leuk een vuurgoudhaan op de plaat, al zijn ze dan wat minder mooi dan je wilde. Voor mij is het een fotofrustratiesoort, dus....

Groetjes,
Marianne

Huib zei

Sorry Paul, mijn vogelkennis was niet voldoende om alle bellen te laten rinkelen, anders had ik je zeker gebeld voor de blauwstaart.

PW Fotografie zei

Geen prbleem, Huib. Volgende keer beter!