Overzichten vogels en foto's

woensdag 15 april 2015

Een levende Bunzing!

Heerlijk weer, en vrij vandaag! Naar buiten! Mijn doel is eigenlijk de Roodstuitzwaluw op Texel, maar ik wacht op een melding voordat ik de reis begin. En die melding komt niet.....
Om een stukje op weg te zijn, rijd ik naar het Heempark in Alphen aan den Rijn. De Kwak zoeken. Die zit daar immers altijd......

Precies, nu niet. Ondanks de aanwezigheid van een stuk of tien vogelaars, weet niemand de kleine reiger te vinden. Wel zie ik de eerste Gehakkelde Aurelia van dit jaar.


Tijdens mijn zoektocht zie ik een stel Meerkoeten tekeer gaan tegen het riet. Ik vermoed een reiger of zo, maar het blijkt een rover met een masker: een Bunzing heeft het voorzien op de kleine Meerkoetjes.


Als ik Waarneming moet geloven, zie je deze soort vrijwel alleen platgereden. Ik weet, van schrik toch niet helemaal onbewogen, een paar plaatjes van een levende te maken, die daarna snel weer verdwijnt.


Zoek de verschillen: de Fitis en de Tjiftjaf (boven....) 

Ik ga nog even langs Zaans Rietveld en de Reeuwijkse Plassen. De eerste Rietzangers, Krooneenden, een schreeuwende Cetti's Zanger, de Fitis, Visdieven en Zwarte Sterns. Ze zijn alweer terug. De eerste Gierzwaluwen zijn al gezien boven Woerden. Het is vandaag in elk geval lente!


2 opmerkingen:

Huib zei

Er is meer in de natuur dan vogels.
Zo'n bunzing is toch een prachtige waarneming.
En hij staat er nog leuk op.

Maria zei

Toch een leuke dag geworden met een Aurelia, een beeldschone Fitis en Tjiftjaf en daar tussendoor zomaar een bunzing!
groetjes,
Maria