Overzichten vogels en foto's

zaterdag 25 april 2015

Bertus

De app-groep doet zijn werk vandaag. Bertus de Lange is samen met Luuk Punt een rondje Groene Jonker aan het doen, ondanks de regen in het gebied. Bertus meldt een jonge Zeearend ter plaatse. Nu ben ik al een keer of wat uitgereden op een melding want deze enorme rover is altijd weer spectaculair om te zien, en zeker in onze eigen regio. Dus gok ik het weer.

Als ik aankom zie ik het groepje van Bertus nog staan. Dat betekent vast dat de "vliegende deur" er nog is. Even telefonisch contact geeft de info: het beest zit ergens achter het riet. Vanaf de dijk waar ik sta kan ik dat goed overzien, dus zet ik mijn telescoop op, en houd vanuit de auto (lekker droog....) het gebied in de gaten.

Na een halfuurtje komt het gebied tot leven. Kieviten en ganzen vliegen alle kanten op, met daartussen de Zeearend. Die probeert weer te landen maar wordt collectief verjaagd, het gebied uit.


Ik rijd even langs bij Bertus en Luuk."Heb  je een foto?" Ik had nog niet gekeken, en check even mijn camera. In de gauwigheid zie ik een paar vlekken op het kleine schermpje, dus dat betekent "ja" maar het ziet er niet best uit. Met een beetje nabewerken is de enorme Zeearend wel herkenbaar. Met dank aan Bertus, dus.




1 opmerking:

Maria zei

Het blijft spectaculair!
Top beleving.
groetjes,
Maria