Overzichten vogels en foto's

vrijdag 28 maart 2014

Torenvalkje

Voor een vriendenkring moet je wat over hebben: Gert Vonk en Robert van der Meer willen ook graag de Witstuitbarmsijs op de lijst, en ik weet hoe die te vinden….. Met genoegen breng ik de mannen naar de plek waar ik woensdag de vogel al zag.


Het barst van de Tjiftjaffen. Gezellig. Ook hoor ik mijn eerste Fitis van het jaar. Maar die Barmsijs is zo eenvoudig nog niet. Na een halfuurtje vliegt er een groepje het beeld in, en met een man of tien speuren we die af. En daar zit ie weer! Ik deel de vreugde omdat ik nu de rust heb om foto's te maken. Betere foto's.

Een gewone Grote Barmsijs


Het blijft lastig: de zon is welkom maar maakt wel weer harde schaduwen (er is ook altijd wel wat….). Toch weer wat beter en dus tevreden.
We geven nog wat aandacht aan één van de tientallen Tjiffen, vooral omdat deze raar piept. Ondersoort? Of gewoon schor? Robert maakt opnames zodat deskundigen er nog even naar kunnen luisteren. Ik maak een plaatje voor als het nodig mocht zijn meer bewijs te leveren.


Vaste lezers weten dat Gert en ik altijd blij zijn met een "Check" van een Torenvalkje, ook nu. Het rovertje passeren wij op de heenweg, en we leggen Robert uit dat een Torenvalkje op de heenweg geluk brengt. Hij reageert wat sceptisch…. Onze medevogelaars in Landsmeer stonden al uren uit te kijken naar de Witstuit, wij hebben de vogel binnen een half uurtje in beeld. Tja, je kunt er maar hulp bij hebben…..!



1 opmerking:

Maria zei

Prachtig die Witstuitbarmsijs. Ik heb hem vanmorgen ook gezien, TOP.
Je laatste foto van de torenvalk is wel heel, heel verschrikkelijk mooi ;-)
groet,
Maria