Overzichten vogels en foto's

woensdag 29 mei 2013

Terekruiter

Gisteren was mijn gezelschap niet te vermurwen om vroeg uit Friesland te gaan, en even langs Spaarndam te gaan om de Terekruiter te zien. Niet erg, maar voor mij is de vogel met de vrolijk opgewipte snavel bijzonder genoeg om weer eens goed te bekijken. Een eerdere ontmoeting met deze zeldzame oosterse taiga-soort leverde geen foto op, dus nóg een reden om na het werk de rit te maken.


Ik tref Cees Struijk en Eric Menkveld (met een intimiderende foto-configuratie) waarmee ik samen de kleine ruiter vastleg. Cees is vooral bezig met een stel Kluten met twee jongen, die door de ouders fanatiek worden beschermd. Leuk om te zien, vooral als de "pullen" zich onder een ouder verstoppen waardoor een Kluut met veel pootjes ontstaat.

Op wacht bij het grut

Onderduikers
Om even te laten zien hoe klein de Terekruiter is
Een fijne afkicker na gisteren dus; de Terekruiter.









2 opmerkingen:

Maria zei

Toevallig had ik vanmiddag bij de rode dag-soorten gekeken op Waarneming en dacht bij de Terekruiter, hé die ken ik niet en gauw bij de foto's gekeken. Leuk beestje. Nu dus helemaal verwend met jouw mooie foto's (vooral de laatste 3) van deze ruiter.
De kleine kluutjes zijn snoezig! Was zeker de rit waard.
groet,
Maria

De Reptons zei

Hoi Paul,

Mooie waarneming! Deze was aan onze aandacht ontsnapt en blijkt op nog een kilometer van ons huis te vinden te zijn. Misschien van de week toch ook ff kijken,

groet,