Overzichten vogels en foto's

maandag 29 april 2013

Doe mij een Toppertje.....

Ik heb een vrije dag, verplicht zo tussen een zondag en de laatste Koninginnedag. Na een weekeinde regiovogelen klus ik wat in en rond het huis; het voorjaar is immers begonnen.
Als ik dan zo halverwege de middag even de Dutch Birding site bekijk, en de Kleine Topper vermeld zie, bel ik Gert Vonk en Robert van der Meer. Gaan? Gaan!


Tegen half vijf staan we dan met een man of tien in Stellendam op zo'n driehonderd meter van de Amerikaanse zeldzaamheid. Ver weg dus, zoals het hoort bij een zo'n bijzondere soort. De foto's zijn dus niet meer dan bewijsplaatjes. Onze hoop is nog dat de rondvliegende Bruine Kiekendieven of de voorbijvliegende Slechtvalk de boel wat opschut, maar dat gebeurt niet.




Het is de vierde nieuwe soort voor mijn levenslijst dit jaar: de Kleine Topper. Zo zie je maar, het kan zo maar verkeren.

1 opmerking:

Maria zei

Gefeliciteerd met je Kleine Topper.
Erg klein maar wel TOP!
groet,
Maria