Overzichten vogels en foto's

dinsdag 22 maart 2011

Nog meer uil

Eindelijk de Velduil! In de buurt nog wel, bij Berkenwoude. In de namiddag samen met Robert en Frank van der Meer even op zoektocht, en eindelijk succes.
Ik maak een lang verhaal kort: Op aanwijzing van Stefan van Ettinger rijden we de polder onder Gouda in. We doen er wat lang over omdat Stolwijk afgesloten is, maar we komen ruim op tijd. Met een man of zeven, verdeeld over het pad, zoeken we naar het beestje dat door mevrouw Jannie het eerst wordt opgemerkt. Robert vindt de uil op een paal en zo zie ik voor het eerst de Velduil. Lekker!
Het beest vliegt wat rond maar komt nooit echt in het bereik van mijn lens. Ik maak dus opnieuw bewijsplaatjes.




Niet best.... jammer. En omdat ik ook niet kan beschikken over mijn digiscoop, zit er niet meer in. Robert heeft wel zijn compact bij zich waarmee hij door mijn telescoop plaatjes maakt: heel veel beter! Deze is dus van Robert, maar ik stond er naast!
Na twee keer Zeeland nu bijgeschreven op de lijst: De Velduil. Misschien toch nog een keer terug als mijn telelens weer gemaakt is.....

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuk om terug te lezen! Mooi beest is het en leuk dat jullie hem gezien hebben.

Stefan van Ettinger