Overzichten vogels en foto's

dinsdag 8 maart 2011

Uilen in het wild

Dank voor alle leuke reacties op de roofvogelfoto's. Ik ontvang die complimenten natuurlijk graag, en als ik terugkijk blijft het een topdag!.
Maar, in het wild is natuurlijk toch anders. Zeker nu ik mijn Canon 7D en de 400mm-lens in onderhoud heb gebracht. Ik schrok wel een beetje toen de mededeling kwam dat het wel vier weken kon gaan duren..... Hopelijk valt dat mee. Mocht je enig verschil gaan zien: Ik "behelp" me met een oude body en de 28-300 zoomlens. Dat is net even minder scherp, is minder lichtsterk, en de focus is ook wat minder.

Op de terugweg van de fotowinkel even een stop bij de Zwammerdamse uiltjes. Via collega Bart weet ik dat ze er nog zijn. Het blijft altijd weer even zoeken waar ze dan zitten, zelfs in de kale bomen.

Gelijk heb ik dan wat meer last van de takjes, en de afstand moet ik overbruggen met wat extra crop vanaf de computer. In het tegenlicht schiet de ISO-waarde al snel naar 800. Iets anders dan een Oehoe op een houtblok met de zon in de rug...... Voor het echie dus, en ik maak de plaatjes van de verscholen Ransuilen door tussen de takken door te manouvreren. Wat zijn ze toch mooi (er staat niet voor niks zo'n dier frontpage), en wat suffen ze toch lekker onverstoorbaar, een enkele met de oorpluimen wuivend in de wind. Het kost moeite om er een paar (van de dertien) te vinden met de ogen open, zonder ze te verstoren natuurlijk.

Het is een prachtige dag, en langs de weg zie ik een keur aan vogels. De Torenvalken en Buizerd profiteren van het licht. De uilen zijn vanavond weer op pad.

Geen opmerkingen: