Overzichten vogels en foto's

woensdag 17 maart 2010

Het is begonnen

Ja, het is begonnen! Veel ruzie in de tuinen door Vinken en Mussen die bezig zijn een plek te vinden voor het ei.

Kievitten en Grutto's die baltsend boven de polder dansen. En het meewarige geklaag van de Merels in de ochtend- en avondschemering.

En dat zonnetje: lekker! Ik volsta op deze dag met een wandeling in mijn buurt. De eerste vlinder vliegt om mijn hoofd, een Kleine Vos. In de wei zitten Aalscholvers en Scholeksters in de zon, samen met talloze Meeuwen die op de eerste bemesting afkomen en trappellend wormen roepen.

Het barst werkelijk van de hazen die omgeven zijn door Kauwen, Eksters, Kraaien en Roeken. Niks bijzonders.
In een boom zitten vijf Groenlingen te fluiten. Mooie vogels met die gele vleugels en die donkere maskers.

Ik vind een bosje Krokussen onder de bessen van vorig jaar en ik maak maar een foto van dit begin van de lente. In de tuin zit een Liefheersbeestje op een potplant.

Met deze wind en dit licht kan ik eindelijk eens experimenteren met de macrolens die ik al de hele winter in huis heb. Dat valt niet mee: met een scherptediepte van ongeveer een milimeter volstaat een éénpoot niet! Dat wordt investeren in een slede om de scherpstelling wat makkelijker te maken. Wie heeft er nog zo'n dingetje op zolder?


Met die lens op de body test ik gelijk de portretmogelijkheden. Kinderen en Cathy zijn nog te bleek, vinden ze zelf. Het wordt de hond....

Geen opmerkingen: