Overzichten vogels en foto's

zondag 16 april 2017

Lentebode: Marianne

Eindelijk is de lente begonnen, al zou je dat door het weer niet zeggen. Maar, het is een zekerheid: Marianne Wustenhoff staat bekend om het vinden van de Roodhalsgans, én de eerste Steltkluut in onze regio. En ze maakt het weer waar.

Ik ben met de hond mijn SOVON-telgebied aan het doen, voor de wetenschap.... De Oeverzwaluwen graven gaten in het zandbed voor de verbreding van de A12, want het is geen oogstrelend gebied waar ik loop. Een Witte Kwikstaart en een mooi geel oogringetje van de Kleine Plevier maken het nog net de moeite waard maar dat is het dan ook wel.



De "piep" van Marianne is dan ook welkom: "Casarca bij Nieuwkoop!" En even later: "Steltkluut!" Nog even later: "Twee!"

Ik zet de hond thuis af en rijd naar Marianne, die mij de vogels wijst. En nog een hele rij lentebodes als Kleine Strandloper, Bonte Strandlopers en Bontbekplevieren. Jammer dat het net even regent. Dat is voorbij als ik even voor de Steltkluten ga zitten: Wat zijn ze gracieus met die breekbare lange rode pootjes..... Als er dan ook nog een groepje Zwarte Sterns door mijn beeld vliegt, weet ik het zeker: Het is lente!








2 opmerkingen:

Maria zei

Oh, wat een vreselijke blog!!! Je vind het zeker niet erg dat ik nu spontaan groen zie van jaloezie:-)
Ik moest het doen met de aanblik van een cetti's....behelpen..
Groetjes en tot ziens in het veld!
Maria

Marianne De Vogelkijker zei

Nou Paul, ik zit hier bijna te blozen, wat lief van je om het zo te schrijven!
Overigens heb ik jou toevallig ook genoemd in mijn blog want jij zorgde voor een mooi staartje aan de dag met de door jouw geziene Zwarte sterns. Daar was ik ook blij mee.
We zijn met z'n allen gewoon een goed team ;-).

Groetjes en een fijne Pasen verder. Die van mij is al helemaal goed!

Marianne