Overzichten vogels en foto's

maandag 25 mei 2015

Schreeuwerd

Lekker, zo'n lang weekeinde. Vandaag haal ik mijn (niet geheel) nieuwe auto op, en rijd eerst naar Kockengen. Daar zit een Grote Karekiet, tegenwoordig toch echt zeldzaam in Nederland, samen met een paar Kleine Karekieten in de rietkraag. Leuk om te horen, want zien lukt maar heel kort. Te kort voor de foto. Zijn kleine neefje komt wel aardig tevoorschijn.


Na het eten "doe" ik nog even Ruygeborg bij Nieuwkoop. De gewenste Porseleinhoen krijg ik niet in beeld. Wel vliegen de Zwarte Ibissen, de Lepelaars en vooral de zwaluwen leuk door het gebied. Ondanks het ondertussen sombere weer lukt het een Gierzwaluw leuk op de foto te krijgen. En dat is ook wat waard!

Veel Giertjes
Lepelaars met linksboven een Zwarte Ibis
Tientallen Huiszwaluwen
En een scherp plaatje van een langs vliegende Gierzwaluw


3 opmerkingen:

Maria zei

Schitterend! Vooral de foto van de Kleine Kar en de laatste foto van de Gierzwaluw, wat knap!
Maar die BIF van de Lepelaars en Zwibis is ook geweldig!
Die Grote Kar ga ik morgen ook weer proberen!
groetje,
Maria

Roos zei

Prachtige waarnemingen en dat je de zwaluwen zo mooi op de foto hebt gekregen vind ik knap.
Groeten,
Roos

Marianne De Vogelkijker zei

Leuk die Gierzwaluw, toffe foto! We zijn wel toe aan windstil en een graadje of 22, dan wordt het allemaal wat leuker met de foto's. Die Ibissen zijn nu zo mooi in hun zomerkleed.

Groetjes,
Marianne