Overzichten vogels en foto's

vrijdag 20 februari 2015

Druilen

Een druilerige vrije vrijdag. Toch maar even een rondje Reeuwijkse Plassen op zoek naar de Cetti's Zanger. Die snel te vinden is door zijn luidruchtige zang in het riet. Maar zien, dat niet.
Op de plas domineren de Brilduikers omdat soms tien mannetjes buigend en roepend achter een enkel vrouwtje aanzitten. Verder vind ik een heel stel Dodaars en een paar Krooneenden, verscholen achter het riet. Tussen de Brilduikers en de Tafeleenden slaapt een kruising tussen een Witoogeend en een Tafeleend rustig door.



Links de vreemde eend
Ik besluit even door te rijden naar Gouda waar een Geelgorsvrouwtje in een groep Vinken meevliegt. In de gestage regen vliegt alleen een groepje Spreeuwen langs, verder niets. Dus ga ik even langs bij de tweede Pestvogel in de regio, langs het spoor in de stroopwafelstad. Het prachtige jonge beestje zit rustig te eten als ik aankom, en blijft rustig daarmee doorgaan terwijl ik vanuit de auto plaatjes maak. Zo zie je nooit een Pestvogel, zo heb je er twee in een week in de eigen regio.





Ik ga snel weer op huis aan, want het is steeds triester weer geworden. Morgen of zondag die Zeearend maar eens op de jaarlijst zetten....

3 opmerkingen:

Maria zei

Leuk rondje plas, ondanks het slechte weer. En die pestvogel weer helemaal top!
En die juv. zeearend lukt misschien wel vandaag. Ik hou de apps in de gaten ;-)
fijn weekend,
groet,
Maria

Anoniem zei

Fraaie foto's van de Pestvogel, maar het is wel een adulte vogel gezien de lichte haken aan de handpentoppen.
Groet,
Robert

PW Fotografie zei

Kijk: de echte kenner! Kijk het verschil met de vogel van Mijdrecht maar even na, dan weet je wat Robert bedoelt.