Overzichten vogels en foto's

woensdag 6 februari 2013

Vriendelijke wraak

Afgelopen zondag rijden Gert Vonk en ik Maria van Antwerpen achterna op zoek naar de hybride Kuifeend x Ringsnaveleend, die al enige jaren in Woerden verblijft. Alleen zit hij de laatste weken in de prachtige singels van de binnenstad. Maria heeft de eend 's morgens gemeld, en aan het begin van de middag volgen Huib de Rooij en wij haar. Tevergeefs, wat toch een wat gemeen lachje oplevert.

Het wordt nog erger als ik gisteren, op weg van het station naar huis, de eend in het water zie zwemmen, inderdaad in gezelschap van een dame Kuifeend. Nou ben ik fanatiek, maar naar mijn werk neem ik doorgaans geen fotospullen mee. Ik moet me dus even redden met een telefoon.

Ook nog niet erg, een bewijsplaatje is geleverd. Maar dan zie ik 's avonds dat een paar onverlaten, normaal niet zo scheutig met waarderingen, nu plots het maximale aantal sterren (5) toekent aan deze foto. Dan ben je de pias....

Dus, werk aan de winkel: vandaag in het zonnetje de eend opgezocht, en betere plaatjes gemaakt. Geholpen door een groene container op de kant en het licht. De eend slaapt veel, maar is ook wel alert en poetst, mij allebei de ongeringde poten tonend. Eens zien wat dit aan sterren oplevert....









Aan de waterkant was nog wel meer te zien. Een jonge Blauwe Reiger is nog niet door de winterdip en kruipt bijna in mijn jas. Ik maak er een beetje misbruik van door portretjes te maken. In een boompje zit een Heggenmus ondertussen vrolijk te fluiten, alsof de lente er al is. Kortom, lekker uurtje Woerdens vogelen!










3 opmerkingen:

Marianne De Vogelkijker zei

Mooie foto's van de heggenmus en die reiger met z'n open snavel is wel echt heel gaaf.
Dat hybride ding, tja, daar kan ik nou niet warm voor lopen al is het wel grappig dat het net lijkt of z'n kuifje recht afgeknipt is bij de kapper. De foto's zijn natuurlijk prima, zul je zien dat die malloten ineens geen sterretjes meer uitdelen ;-).

Groetjes,
Marianne

Maria zei

Foto 9 is de winnaar! maar de heggemus zo mooi in de sneeuw en de reiger met bek open is ook grandioos.
Je bent een ster!
groet,
Maria

Huib zei

Hoi Paul, mooie foto's.
Je bent met succes geslaagd door het beestje zo goed op de foto te zetten.
Groetjes
Huib