Overzichten vogels en foto's

zaterdag 19 januari 2013

Twitch

Was het maar zo mooi... Niks twitch. De eerste nieuwe soort van het jaar wil maar niet. Gert is na de melding van een Ross' Gans bij Zwolle al naar mij onderweg, als de gans toch weer een ring blijkt te hebben. Waarschijnlijk breken tientallen vogelaars hun trip af. Zo ook wij.

We doen maar een rondje Kockengen om een Ruigpootbuizerd en de Roerdomp te vinden, wat ten dele lukt. Als Gert mij de kijker aanreikt, mis ik de Ruigpoot net. Wat rest is een zangertje op het ijs.


We besluiten wat uilen te doen, wat dan weer wel goed lukt. De mij bekende Steenuilen lukken dan weer niet. En toch hoor je mij niet klagen! Al is die suffe Bosuil al jaren hetzelfde plaatje....




1 opmerking:

Maria zei

Tja, dat zijn van die dagen...
Maar je roodborstje staat er stoer bij en de Uilen lekker suffig. Volgende week misschien een nieuw soort met dat gekke weer weet je het maar nooit.
groet,
Maria