Overzichten vogels en foto's

vrijdag 11 juni 2010

Een witte wang

Ik heb bijna altijd wel een verrekijker bij me en vaak ook een camera: niet de vetste maar toch voor het geval dat..... Zoals nu; rijdend langs de Rijn zie ik zijdelings bij Fort Wierickerschans een sterntje met een opvallend witte wang. Eerste reactie is dan toch: Witwangstern? Dus gebruik maken van het geduld van mijn dochter, even de auto uit en een bewijsplaatje maken.
De bermen staan geweldig in bloei. Er vliegen een paar leuke zangers rond en een paar Visdieven. Het donkere onderwerp blijken er twee, en ze vliegen rondjes om het fort. Dus om de paar minuten krijg ik de kans om mijn wens te toetsen.
Het blijkt een Zwarte Stern in de rui: een Zwarte Stern met witte wangen is geen Witwangstern!  Jammer...

Geen opmerkingen: