Overzichten vogels en foto's

zaterdag 14 april 2018

Ringslang

Heerlijk weer vandaag hè! Even naar buiten, mezelf en Liesbeth uitlaten in Amsterdam. Maar eerst even bij Wilnis twee Koereigers meepikken.


Na het terrassen in het Vondelpark rijd ik op de terugweg ook nog even langs de Waverhoek, gewoon lekker een rondje doen tussen de zingende Rietzangers en Blauwborsten. Een jagend Torenvalkje poseert even lekker op de grond. Altijd weer prachtig.
Bij het fort tref ik een stel Krooneenden waartussen een Ringslang oversteekt. En dàt zie ik zelden.



Rechts in het water een heuse slang! 

1 opmerking:

Marianne De Vogelkijker zei

Hé Paul,

Ik dacht dat jij de Koereigers veel dichter bij had maar dat was dan denk ik toch niet zo. Leuk dat er weer Krooneenden in de regio zijn, lang niet gezien en natuurlijk heel leuk dat je tegen de Ringslang aanliep. Mooie waarneming!

Groetjes,
Marianne