Overzichten vogels en foto's

zondag 8 april 2018

Naar buiten!

Afgelopen vrijdag bestelt mijn broer Peter mij om uilen te vinden in de omgeving. En alhoewel ik in de week vooraf nog de Veld- en de Steenuil vind, lukt het alleen om een goed verstopte Ransuil op de foto te zetten. We doen nog een koud rondje Waverhoek en Haarzuilens waarbij een stel Raven nog wat voldoening geeft, maar het is een mager tochtje. Gelukkig vliegt een Bruine Kiekendief redelijk dichtbij langs......




Vanmorgen ben ik redelijk vroeg op, en het lentezonnetje lonkt! Ik kies voor de Groene Jonker waar ondertussen de eerste Rietzangers zijn geland. Ook hoor ik de eerste Snor en in de lucht "blaffen" de Zwartkopmeeuwen. Hier en daar vliegt een Boerenzwaluw: het is lente!





Op de terugweg zie ik een Torenvalkje in een boom langs de weg. Natuurlijk stop ik even voor een foto. Wat zijn ze mooi!

1 opmerking:

Maria zei

Mooie foto's!
En pffft...ja, lente! Wat zijn we er allemaal aan toe.
groetjes,
Maria