Overzichten vogels en foto's

dinsdag 5 maart 2013

Zon!

Heerlijk, eindelijk! Zon! De melding van Michel Veldt -een Glanskop bij Haarzuilens- is voldoende om het werk het werk te laten en naar buiten te gaan. Een Glanskop is namelijk heel bijzonder in deze buurt, en ik kan die soort heel goed gebruiken op mijn regiolijst.

Ik heb niet veel motivatie nodig met dit weer...



Ik wandel dus aan de rand van het landgoed bij het kasteel (waarin ik ooit met veel plezier ben getrouwd) met het voorjaar in en op mijn hoofd. Lekker. De vogel vind ik natuurlijk niet, maar wat geeft het? De Boomklever fluit, de mezen zijn druk in de weer, Merels woelen in de dorre ondergrond. Alles goed.


Na een poosje rijd ik nog even naar het Vijverbos bij Harmelen. Ook daar een drukte van belang, maar zonder hoogtepunten. Al is een scherptedieptegrapje met de twee altijd aanwezige Canadese Ganzen leuk om te maken. In de nog kale bomen zijn de resten van vorig jaar nog zichtbaar.


Dus, lekker weer en een Torenvalkje. Topdag!


1 opmerking:

Maria zei

Hoi Paul,
Lekker genoten van het weer, merk ik!
Eindelijk de zon! Die Glanskop is zeker het expl. die de hele winter bij ons in het park heeft gezeten. Hans Russer zag hem in december en ik vorige maand. Nu kan ik hem daar niet mee vinden.
Dwaalgast uit de Heuvelrug. Maar wat geeft het allemaal: Het is mooi weer!
Groet,
Maria