Overzichten vogels en foto's

zondag 10 oktober 2010

KNNV in het Brediusbos

Tien tien tien. Het stond al even in mijn agenda omdat dit de dag is waarop de KNNV in Woerden zichzelf en de natuur promoot. Peter van der Meer heeft een mooie compilatie gemaakt van zijn én mijn foto's. Het is toch altijd weer leuk om je eigen plaatjes -in dit geval op een muur geprojecteerd- bij zo'n evenement te zien.
De tentoonstelling werd goed bezocht, al was het jammer dat de excursies niet in het beschermde deel van het Brediusbos mochten. Ik wil daar graag de Groene Specht vastleggen. Maar goed, het is beschermd.... Binnen heb ik een leuk gesprek met de gepensioneerde heer Miltenburg die ook zijn bijdrage heeft geleverd aan de tentoonstelling: zijn prachtige film over de vogels in zijn tuin trekt veel bewonderende blikken. Leuk om even met een prof te praten over vogels en foto en film. Zijn beelden zijn te vinden op Youtube.com/amilt2.
 
 
In de voorlichtingsruimte staan een paar goed opgezette vogels en omdat ik al zo vaak de specht niet heb gevonden, maar ik vast een plaatje van een dood exemplaar. Een goed geprepareerde Buizerd, die ik later ook nog levend tref, poseert rustig voor een detailplaat.
Samen met vrouw, kind en hond lopen we zonder begeleiding dan maar zelf door het park dat we al goed kennen. Ik op zoek naar de vogels, de dames op zoek naar paddestoelen en de zon (die er heerlijk is!).
In het zonnetje vind ik al snel de Boomklever, Brandganzen, Buizerds opgejaagd door Kraaien, en een drietal heftig vechtende Meerkoeten. Langs het water vliegen nog steeds de Bruinrode Heidelibellen. Samen met Mies, die de macro bedient, schieten we de plaatjes.  
 
 

Na een uurtje of anderhalf vertrekken we weer. In de loop pakken we nog een Bont Zandoogje en een mysterieus bloempje mee.
 
 We rijden nog even langs een bekende plek, die ik toch maar niet vermeld, om even te kijken of de Bosuil thuis is. En dat is ie. Ik fotografeer de suffende uil en hoor over een tweede in het parkje, maar kan 'm niet vinden. Ik vind nog wel een Boomkruiper. We gaan naar de koffie.

Geen opmerkingen: