Overzichten vogels en foto's

maandag 9 augustus 2010

Voor de dames

Het spinnenseizoen is er weer! Geinig want ze zijn zo mooi als je ze van heel dichtbij bekijkt. Overal haartjes en dan die ogen! De Kruisspinnen beginnen lekker te groeien en wachten stilletjes in hun web. Om dan razendsnel hun prooi in te pakken met draden die nou eenmaal uit het achterste komen. Jammer dat die koppen altijd naar beneden zitten, dat maakt het fotograferen van de ogen wat lastig.
Op mijn rondje met de hond struin ik een slootkantje af en vind een spin die ik nog nooit had gezien: de Wespen- of Tijgerspin. Het is een vrouwtje van een centimeter of drie! Mannetjes zijn klassiek veel kleiner.Ik vind het een mooie vonst, maar de dames bij mij thuis hebben plots kippenvel.....
Vooruit, omdat ik natuurlijk de dames gunstig wil stemmen: er was ook nog een Argusvlinder.

Geen opmerkingen: