Overzichten vogels en foto's

dinsdag 27 juli 2010

Weer thuis: de uiltjes

Het eerste vogelen dat ik na de vakantie doe, is (natuurlijk) even checken hoe het met de uiltjes gaat. Samen met de hond wandel ik naar de bekende plek waar er zo 's morgens twee pontificaal in het zonnetje zitten. De derde komt na een paar minuten aanvliegen en verdwijnt in de bomen. Ze zijn er dus nog!
Ik ga later terug om met de 560 milimeter wat foto's te maken. Het zonnetje is ondertussen wel weg, en ik moet even zoeken. De eerste vind ik ver weg in de bomen. Van deze afstand is het lastig te zien, maar ik denk dat het het vrouwtje is.

Vanonder de dakbedekking loert de tweede naar buiten. Hij stapt naar buiten en maakt rustig een wandelingetje over de dakgoot en poetst zich lekker op. Ik schiet een lucky shot van het uiltje dat met zijn ogen knippert: Leuk om te zien dat de oogleden licht van kleur zijn.
De derde kan ik nu niet meer vinden en de uilen verdwijnen als er een paar honden verschijnen.

 
Lekker vogelen, met 20 graden en een prime van Canon. Als het nu maar droog blijft: ik ga deze week zeker nog een keer op stap!

Geen opmerkingen: