Overzichten vogels en foto's

vrijdag 23 oktober 2015

Zwart en wit

Een melding van Jeroen de Bruijn dat een Witoogeend op de natuurplas bij ons in Woerden dobbert doet mij even pauze nemen van mijn werk.


De eend zit tegen een kantje van de plas te slapen dus meer dan een "recordshot" levert dat beestje niet op. Op de plas zit een Zwarte Zwaan, een Australische exoot, zich te poetsen. En ik vind ze mooi, die parmantige grote vogels met een strenge blik en de rood-witte snavel. Een poetsserie Zwarte Zwaan dus....







2 opmerkingen:

Huib zei

Hoi Paul, je bent weer lekker bezig met de blog.
Leuk hoor.
groeten Huib

Maria zei

Leuk hoor zo'n Witoog in je "achtertuin" Ik twijfelde nog even, maar ging liever naar de kepen!
En helemaal met je eens: Een zwarte zwaan vind ik ook prachtig! De schoonheid komt helemaal tot zijn recht op je mooie foto's!
groetjes,
Maria